e-pap3rzorr0a

Blog honetako post guztiak jarri eta gero,utzi nahi dizuet azken post bat, e-paperzorroa.

Unibertzitateko lehenengo kurtzoko bigarren lauhilabetea hastean, didaktika orokorra irakasgaiarekin jarri ginen lanean, eta blog bat sortu genuen partekatzeko egiten genituen gauuzak guztiekin, eta hau izan da emaitza.

Hasieran aurkeztu nintzen, zuek guztiak jakiteko nor zen idazten hari zegoena. Gure lehen eginkizuna gorputzei buruzzen, horretarako Esther Ferrer-en perfomance-a ikusi genuen Taldeko, eta argazki kamera bat eskuan, joan ginen hartzen zer nolako gorputzak dauzkagun instituzio barruan eta kanpoan, eta nola aldeatzen diren. Gorpuzen gaiaz hitz eginda, esan beharra dago kartografiak egin genituela, islatzeko zer nolako pertsonak sortzen zituen hezkuntza.

Hurrengo egitekoa Illich.en hiru kapitulu irakurtzea izan zen eta taldeka hausnarketa bat egin. Lehenengo kapituua "la critica de las herramientas" deitzen zen, bigarrena "Ritual de progreso" eta azkena "Convivencialidad" . Esan beharra dago, gure irakasleak guztia lotura eukitzea nahi zuela, eta gorputzen gaiarekin jarraitzeko, talde bakoitzak Illich.en kapitulu bateko performance bat egin zuen. Nire taldeak lehenego kapituluaren performance-a egin zuen. 

Illich ez zen izan ikusitako autore bakarra, hainbat pertsonai gehiago ezagutu genituen, hala nola Paul B. Preciado filosofo femisitaren bideo bat ikusi genuen, honi buruz eztabaidatzeko. Ikusi genuen ere "Examined life" dokumentala, non ezgaitasunen inguruko informazio lortu genuen, eta Judith Butler eta Sunaura Taylor ezagutu genituen.

Ondoren oso gauza interesgarri bat egin genuen, pedagogia berritzaileak landu. Honen adibide da  Donostiako Amaraberri eskola publikoa, estatuko curriculuma jarraitzenduena baina interpretazio berritzaile batekin, jolas eta tailerren bidez ikasten baitute haurrak modu aktiboz. Beste adibide bat Paideia eskola anarkista izan zen, ez zuena estatuko curriculuma jarraitzen eta garrantzia handiena ikasketa esanguratzuari ematen diotena.

Eskola hauek aparte ikusi dugu guk ohituta gauden eskolak, Hauek estatuko curriculuma jarraitzen dute. Curriculum zer den eta bere motak azaldu nituen beste post batean (Eman "click· hemen galduta baldin bazaudete eta behar baduzue curriculumaren azalpen bat). Denbora bat pasa ondoren oso bideo interesgarri bat aurkitu nuen curriculumari buruz eta bloggean jarri nuen zuekin konpartitzeko.

Curriculum.a aparte utzita beste termino batzuk azaldu ditugu, hala nola edukiak eta metodologia. Metodologiak azaltzerakoan post ezberdinetan jarri nituen, metododologia ezberdinak azaltzeko. Lehenengoa proeiktu bidezko metodologia izan zen, hurrengo kasuetan oinarritutako metodologia, eta bukatzeko ikaskuntza kooperatiboa.

Didaktikaren beste arlo batzuk ikusi genituen, hala nola konpetentziak, hauek Sacristan eta Moyaren ikuspuntua erreferentzia hartuz landu genitueen. Sacristanen beste bideo bat ere ikusi genuen, baina honek ebaluazioari buruz hitz egiten zuen.

Ebaluazioa ere landu genuen, ebaluazio mota desberdinak ikusis, eta horregatik beste post bat eman nion blog honetan.

Eta hau izan da guztia, hau de blogaren azkenengo posta beraz espero dut zuen gustokoa izatea eta ni bezala gozatu didaktikari buruz ikasten beste modu desberdin batean.
Hau geroarte bat da, ez behin betiko agurra.  💜


Comentarios

Entradas populares de este blog

Zer dira edukiak?

Ikaskuntza kooperatiboa

PAIDEIA eskola librea